torsdag 7 mars 2013

DIY mobilskal

DIY- do it yourself, gör det själv. Eller kanske ännu hellre, skapa skälv.

En kollega på jobbet satt och pillade på sin telefon och förstod genast vad hon var ute efter... Uppmärksamhet över hennes nya skal. Hon hade ett cerist silikonskal med en svart broderad dödskalle på. Väldigt snyggt!

Jag blev såklart sugen på att prova själv.

Köpte ett DIY skal på nätet. www.iphonebutiken.se
Då följde det med mönster och lite tråd.
Det var lite dyrt om jag inte minns fel. Mamma hittade billigare via en kompis. Tror att man kan hitta skalen på Tradera numera.

I vilket fall... Jag kom på att jag hade ju aldrig broderat förut, inte korsstygn i alla fall. Men, åter igen, googlade och hittade bilder på hur man gjorde. Det var verkligen enkelt!

Broderade bokstäver på mina skal. ( har en privat mobil och en jobb mobil)
Det blev riktigt snyggt, tycker jag.
Så nu är det jag som pillar på mobilen så att alla kan se... ;)



1 kommentar: