måndag 28 september 2009

Sytt till vuxen...

Hittade ett härligt mönster på hipsters till vuxen i tidningen Allt om handarbete. Var bara tvungen att prova och se om det kunde vara nått.

Har länge velat sy nått till mina kompisar, i sköna mjuka och färgglada tyger.


Det här var dem första jag sydde, till mig. De blev supersköna, men resåren enligt mönstret var för bred och kort för min smak... Jag ändrade lite i mönstret redan innan jag började sy, jag ville ha dem lite högre, det finns inget värre än när trosor skär in på höften...



Dem här härliga molnhipsterserna fick min lillasyster på sin 19-års dag. Hon skrattade när hon fick dem... hmm, jag hoppas att det var för att hon blev så överskad inte för att dem var gräsliga... ;)






Efter lite provande sydde jag fast resåren med tre-stegssicksack utan kanal. Det blir sällan bra med resårkanaler, det är så lätt att resåren snurrar sig...




I husvagns-tyget från Jny-design fick en kompis dem här hipsterserna. Har inte fått något betyg än, hoppas att dem passade...



I veckan fick jag hem det härliga elefanttyget från Jofotex. (Vilken bra service dem har!)

Det blev mycket sytt av det tyget, här blev det ettpar hipsters till.

Jag kallar dem gör elefantarsel!


För ni tågnördar som finns därute (jag vet att ni är många...) vet ni ju att man brukar kalla Y2 och även öresundstågen för elefantarsel.

Men nu finns det finns det andra elefantrumpor där ute... ;)
(Jag jobbar som tågledare på Banverket, det är därför jag har hört talas om det här... jag är ingen tågnörd själv.....)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar