tisdag 8 september 2009

Mössor i mängder....

Nu kommer verkligen hösten smygande och då måste man ha några mössor på lager... Jag har fortfarande inte fått ordning på mina mösstorlekar utan provar mig fram....
LillaK fick utstå en provning av en variant på hjälmmössa... Hon ser mer ute som en astronaut.... ;)


Så här blev det färdiga resultatet. En cool babyhätta i jeanstyg.
Tror att den här storleken blev ca 6-12 månader.
Egen variant av Ottobres babyhjälm.


Gjorde en till variant med lägnre tyg fram och baktill, med svart fleece som foder. Den passar nog lite bättre... Blev storlek 1,5-2 år.
Tror att jag ska göra framdelen lite rundad och sätta en knapp där istället för knytband...
Jag är nog ganska influerad av Elodie Details snygga mössor som matchar deras åkpåsar.

Tant Rut har stickat några mössor till nyfödda.
De ska säljas på smartamammor. Tant Rut ville att de skulle säljas i mitt namn, så då fick jag sätta fast mina namnband och se glad ut. Tycker att dem är så coola att det bara är kul att sätta sitt namn på dem....



Det blev två modeller, en med resår nertill stl 1-3 mån



Den här är stickad helt i resår stl 1-2 mån.
Det roliga med de stickade mössorna är att de är stickade i mjukt bomullsgarn, som är färgat i denimfärg. Så de slits snyggt när man tvättar och använder dem.
Jag tycker att det är kul att sy och göra färgglada saker, men det är minst lika kul att kunna göra lite coola och tuffa barnkläder.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar