tisdag 8 september 2009

Äppel päppel!

Jag fyndade ett jättefint tyg på Tradera för en tid sedan. Det var från Kameleontdesign, jag tror att det kommer från Mjukatyger.
Superfint interlocktyg. Lite stretchigt men det känns mer som svettistyg än annan trikå.
Jag har ett lika dant tyg men i grönt, det har blivit en mössa och lite annat smått och gott. Blev riktigt förtjust i tyget så jag kunde inte hindra bjudfingret när jag såg det på Tredera... :)


Den här gången blev det en klänning.
Mönster från Ottobre, stl 86. Men den blev väldigt stor. Att jag inte lär mig att deras mönster alltid är stora.... Klänningen var jätte fin på, men får ligga i växalådan ett tag till...




Så här klänningen ut upphängd.

En höstmössa med vinröd mudd som foder. Tyvär är äppeltyget inte så stretchigt för att passa bra till en sån här mössa... Det blir lite utdraget och pösigt efter ett tag. Men mudden kompenserar det ganska bra. Än så länge sitter mössan bra på LillaK.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar