söndag 28 juni 2009

Marknad i helgen.

Nu sitter jag i värmen och sumerar helgen som gått.
Det var skönt att sitta inne i skrapan, då det var lite svalt därinne. Det var som en liten oas i sommarhettan.
Trots det fina vädret var det mycket folk ute och shoppade.
Jag och mamma hade det mysigt, vi satt och bablade med varandra och andra, vi tittade på folk och fikade en massa.
Vi sålde bra.
Det var en rolig helg. I morgon åker jag upp till Sandviken och hälsar på svärisarna och får äntligen mysa med LillaK och sambon, som varit borta sen i torsdags. Som jag har längtat.
I veckan som kommer ska vi flytta, så det kommer inte hinnas med något pyssel. Förhoppningsvis får jag iväg mina saker till websoppen smartamammor.se i veckan, väntar bara på mina namnband. Som jag har väntat på i snart tre veckor... hmm...
Det ska bli kul att det äntligen kommer att bli av. Jag har lagt ner sjalar och hättor och knytbeskrivningar i ett stort paket. Nu är det bara dem där namnlpparna kvar. Men dröjoer dem länge till så skickar jag iväg mina saker utan namnband. Så får nästa omgång bli namnade istälelt.


Tack till alla ni som var förbi och handlade och pratade lite grann. Helgen var lyckad!

Hittade bilder från helgen tagna med mobilkameran, så dem är inte dem bästa. Men det är alltid kul att ha bilder till inläggen här i bloggen.




Så här såg jag ut idag. Byxdress/ haremsbyxa med ihopsytt linne, så det blir ett plagg. Inte skapat själv tyvärr utan köpt dagen till ära. Mina nya glasögom gjorde hela intrycket. Skön att jag såg bra idag också. Eller menar jag såg bra ut... haha


Så här såg vår lilla plats ut. Jag hade sjalara och selen på vikskärmen. Mammas kompis Sprincler hade sina kjolar på stången. Mamma hade lite soltoppar och sjalar också, där på stången. På bordet ligger mina täcken och hättor. Mamma hade sina små virkade hättor och lite annat smått och gott...

Hättor och täcken.


På väggen bakom oss hänger virkade väskor av mamma, selen av mig och en virkad filt av mormorsrutor.
Här är mammas små saker. Eller TantRut som hon kallar sitt märke.
Måste åka hem till henne för att fota hennes fina saker och göra ett eget inlägg av dem. Hon skulle ha en egen blogg egentligen, men hennes data kunskaper sträcker sig till att läsa mail och att surfa runt på olika garnsajter....

Här är hon Rutan.... men hon ser mer ut som en fluga.... :)
Under, som hade sitt bord bredvid oss sålde dem här snygga brillorna...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar