fredag 26 juni 2009

En produktiv dag

I veckan var vi till Riga med svärföräldrarna. Det var ett skönt avbrott i allt packande. vi ska flytta nästa vecka, så det är lite att stå i.
Sambon tog med sig LillaK och åkte upp till svärmor och håller sig undan, så att jag kan packa och sy.
I helgen är det marknad igen. Har sytt massor, men kommer alltid på att det skulle vara kul att ha lite mer....
Så igår hann jag med det här:

En ringsjal i flanell. Den blev mjuk och skön, en riktig godnatt sjal...
Sen blev det ett gäng hucklen, eller som mamma kallar dem hilkor. Det blev så bra passform på dem att både jag och LillaK kan ha dem. En riktig one size fit all....

Ett ljuvligt litet lapptäcke till vagnen/vaggan. Av lite kraftigare bomullstyg, så det känns nästan mer som en filt än ett lapptäcke. Det blev liksom lite tyngre, om man förstår vad jag menar.

Baksidan är i ljus bomullsväv.


Ett riktigt färgglatt lapptäcke, som passar i vagne och kanske att ligga och titta på, på golvet.
Jag har ingen riktig kamera hemma, utan bara mobilkameran. så tyvärr så ser man inte de klara färgena ordentligt.

Riktigt klarröd baksida.


Det sista jag hann med under kvällen, innan jag somnade, var ett till lapptäcke. Av vanligt lapptäckssyg, tunnt bomullstyg.
Färgerna är inte så murriga som dem ser ut på bilderna utan är lite ljusare.

Baksidan är av bomullsväv.

Det är helt galet vad mycket man hinner när dottern int är hemma.
Idag ska jag bara sy en mei tai, sen är jag klar till marknaden.

Hoppas att mina namnband kommer idag, så jag hinner sy fast dem på mina saker.
Så fort dem har kommit ska jag skicka iväg sjalar till www.smartamammor.se, där dem kommer att finnas tll försäljning. Det ska bli så kul att jag komer att finnas på en webshop. :)
Kan knappt tro att det är sant.
sidan är det några andra syende mammor, som syr lite gott och blandat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar