tisdag 16 juni 2009

Alster i denim

Nu har jag sytt ytterligare ett litet lapptäcke. Det är i spillbitar från all denim jag sytt bärsjalar i. Det blev riktigt snyggt. Väldigt retro.
Det är i storlek för att passa i vagnen.


Baksidan blev i ljusblå bomullsväv.
Tyckte att beige, som jag funderade först på, blev för mjäkigt.
Vad tycker ni?

Nu har jag sytt ett bärsele till. Det blev i mörk denim. Modellen blev lite nättare, lite smalare delar. Men den blev inte sladdrig elller liten fär det. Jeanstyget kompensar med sin struktur. Den blev väldigt stabil i sin nätthet. :)


Såklart blev det en ringsjal av den mörka denimen också.

Allt material jag användt idag, förut ringsjalsringarna, kommer från Olssons tyg och stuv. Fantastisk affär.




3 kommentarer:

  1. är det kanske den meitai som jag köpte idag av dig i skrapan? :-)

    SvaraRadera
  2. Visst var det den meitaien som du köpte idag. Vad roligt att du var inne här och tittade. :)
    Hoppas att den känns bra.

    Ska försöka komma ihåg vad jag har för inloggning på sjalbarn....

    SvaraRadera