tisdag 20 januari 2009

Mycket gjort under dem senaste dagarna.

Liten kjol med mathande leggings.
Kjolen är gjord av brunt swettistyg och randigt trikåtyg och en liten smal resår.
Leggings är gjorda av randigt trikåtyg och en liten smal resår i midjan.
Mönster mitt eget. Kjolen är en variant av den förra jag gjorde och byxorna är gjorda efter ett par köpebyxor med ändringar i midja och benkant.





LillaK skulle få en ny mössa i fin lila färg. Efter mycket tänkande och mycket trassel på vägen blev det tillslut en mössa till nallen (som också fått startreck klänningen) Jag ville ha mössan vändbar och med sköna mjuka sömmar. Men det blev helt fel i tänket och nallen bryr sig nog inte om dem hårda sömmarna...




Det blev en bättre mössa andra gången jag gjorde den. Men den blev för liten, så nu får den ligga i lådan och vänta på en liten bebis, som kan få den.... Omkretsen blev 40 cm. Det är en pös-mössa, som är tajt över öron och lösare över huvudet och hänger ner lite baktill.




Sambon ville också ha en ny mössa i skön trikå och fin lila färg. Tyvärr hade jag inte så mycket tyg kvar, så det blev en vändbar med randigt tyg.


Här är jag som står modell för mössan. Man ser hänget ganska bra.
Alla tyger i det här inlägget kommer från Dollys

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar