lördag 10 januari 2009

Muddbyxor, dem första!

Nu har jag gjort dem första byxorna till LillaK. Klippte ut ett mönster som såg bra ut på fri hand och sen klippte jag ut tyget jag ville ha. Det gick ju bra tills jag skulle sy ihop benen, då hade jag ju glömt att göra två olika sidor..... Hmm, inget sy trassel sen här gången, men lite hjärnsläpp....

Det gick ju bättre att sy ihop benen när jag hade två olika delar....


Så här blev det:

Här dem klippta delarna.
Dem färdiga byxorna.


LillaK verkade trivas i dem.

Gjorde midjemudden hög, gillar det. Tycker dem byxor vi har med hög mudd sitter bättre.

Tyg från Tygvaruhuset, Sickla. Mudd från Olssons tyger och stuvar. Mudden var inte så styv, så till nästa par får det bli en extra resår i midjan.

Mönster eget, till nästa gång blir det lite smalare fotmudd och så måste jag anpassa mönstret lite, det blev lite smalt i benen och kort gren. Men för att det var dem första jag gjort, någonsin, är jag väldigt nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar