lördag 10 januari 2009

Kardborretrassel

Det blev nått bra av allt trassel med kardborren jag försökte sy i...

Jag var ju trött på att skötväskan inte satt uppe på vagnstyret, utan jag var tvungen att fästa väskan med ett spännband. Inte nog med att det var krångligt, så blev tyngdpunkten för hög på styret, så att när jag tog upp LillaK ur vagnen kunde den tippa av väsktyngden.


Så nu sydde jag fast kardborre på insidan av handtaget på skötväskan. Sydde på lite kantband, och sydde fast på väskan.

Jag har en Oioi väska, som bara har en lång rem och inga karbinhakar eller andra små spännen för att kunna fästa runt handtaget på vagnen.

Ja, ni kanske förstår vad jag menar på bilderna, det blev så krångligt att förklara med enbart text.....




Kardborre på metervara från Panduro. Kantband från Tygvaruhuset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar