torsdag 19 november 2009

Enkelt men efterlängtat...

På jobbet känner jag mig ofta frusen, så jag har alltid sjalar på mig. Men jag har saknat någon som är gjord i trikå... Är det inte märkligt att det blir så, den som syr åt andra har inget själv....

Så jag passade på att sy en sjal av ett snyggt trikåtyg jag köpte på symässan. Tror att tyget kommer från Mg.
Sjalen blev jätteskön. Ska defenitivt göra fler, kanske lite större nästa gång, gillar att kunna vira sjalen runt halsen och knyta, nu fick jag knyta den baktill...

När jag ändå satt vid symaskinen sydde jag en klänning till LillaK av det underbara djungeltyget från Jny.
Gjorde klänningen med raglanärm, snygga stickningar och något längre bak än fram.
Den passade perfekt.

1 kommentar:

  1. Åh, vilken fin klänning och fint tyg. Man blir glad av den! / regina

    SvaraRadera