fredag 8 maj 2009

inget nytt....

I vckan började jag jobba igen efter att ha varit hemma i 13 månader. Det var lite kämpigt de första dagarna och jag har varit väldigt trött när jag har kommit hem. I och med det har jag inte hunnit skapa nått vid symaskinen.

Det ska det bli skilnad på tills nästa vecka... För här ska sys bärsjalar och bärselar! Sista helgen i maj ska jag och mamma (Tant Rut) vara påmarknaden i Skrapan!
Det ska bli jättekul att visa upp det jag har sytt och ännu roligare om någon vill köpa nått...
Jag har hunnit fundera massor på vad jag ska sy och vad jag ska göra för speciellt med just mina sjalar och selen, för att sticka ut ur mängden. Det finns ju onekligen mycket sjalar på marknaden, men jag tror att mina kommer att bli lite mer moderna än de som finns och framför allt lite billigare. Tycker att det är hutlöst att ta över 1000 kr för ett bärsele. Det är ju inte så svårt att sy, visst det tar sin lilla tid att sy med många moment. Det ska bli kul att få göra nått sånt här med mamma. Hon kommer att sälja stickade och virkade plagg.
Undrar varför jag inte har kommit på det här tidigare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar