torsdag 16 april 2009

Mer påskpyssel

Efter allt velande och letande efter inspiration tog jag mig i kragen och sydde en förklädesklänning.

Material: Rosa bomullstyg från Sundbybergs textilcentrum. Blått tyg till fickan från Tradera. Kantband från den lokala Ica butiken. (ibland får man ta det som finns...)

Mönster: från boken Baby Cool. Det var en lånebok från bibblan, nu är den återlämnad. Jag kände mig inte alls klar med boken, så jag måste låna den igen.



Här är baksidan av klänningen. Satte fast tre knappar. Tyvärr kom jag inte riktigt överrens med knapphålspressarfoten, så det blev lite ojämt. Förhoppningsvis är det inget man tänker på när klänningen används.



I den härliga boken Baby Cool, sy nytt av gammalt, fanns det mönster på en solhatt.
Det fanns tyvärr inga exakta storlekar med cm mått. Så jag sydde storleken 9-12 månader, men den blev jättestor. Så nu ska den fina hatten ges till en Pippitokig liten tjej. Hoppas att den passar.

Mönster: Baby Cool

Material: Pippityg från Åhlens, orangebomullstyg från Ikea, blått bomullstyg från Tradera. Kantband från Tygvaruhuset Sickla.




Gjorde insidan blå och orange, ser nästan ut som en halrequin mössa...












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar