tisdag 10 mars 2009

Ny suflett till vagnen






Nu har jag sytt en ny suflett till vår Bugaboo Gecko. Den här gången blev den i ett designertyg från Erin Macmorris från http://www.broarne.se/.



Tyget är ett fantastiskt fint bomullstyg i mjuk och skön kvalitet. Tänkte först sy en klänning till LillaK, men det var så snyggt att se på i ett stort stycke så jag ville inte klippa det i för små bitar. Då skulle man inte se det fina retromönstret.
Jag var inte så nöjd med den förra suflettens passform, så jag ritade om mönstret. Det blev lite pösigt baktill, men så mycket bättre än den förra. Så nästa suflett jag gör borde bli perfekt.
Den känns väldigt vårig, så den får vänta lite på att användas. Och när den används ska vi inte använda den där åkpåsen.

På insidan använde jag ett vitt tunt lakanstyg och sydde kanaler av det mönstrade tyget för att få en lite mer spännande insida att titta på för LillaK.
Det här tyget önskar jag mig till nästa suflett:



1 kommentar:

  1. den var super fin!
    jag längtar tills vagnen kommer (o pyret givetvis) så att man kan sy fina sufletter!

    SvaraRadera