torsdag 12 mars 2009

Miniskötväska

Var inne på Mammapåvifts blogg och blev inspirerad av dem här små skötväskorna man kan hänga enkelt på handtaget på vagnen.
Orkade inte tänka klart eller mäta ordentligt, så jag bara sydde. Nått som förekommer ganska ofta och jag ångrar mig lika mycket efteråt att jag inte verit mer noga. Men så blev det igen, det är inte lika lätt att fuska i stumt tyg som med trikå. Fick till det ganska bra iallafall.
Den lilla väskan blev lite större än jag först ville, men den hänger bra på vagnen och man får plats med lite blöjor och våtservetter och småsaker till mamma.




Väskan hänger uppe med kardborreband.
Färgen på den senare bilden återger färgerna på tyget bättre.
Att det ska var så svårt att få till färgerna, men det kanske kan underlätta om jag tar bildera i dagsljus någon gång. Men alla mina projekt verker bli klara på kvällen och jag vill fota dem så fort dem är klara. För jag är så stolt att det är jag som har gjort nått sånt fint...
Mönster mitt eget, men det behöver justeras till nästa väska jag ska göra.
Tyg, samma som till sufletten jag sydde sist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar