söndag 14 februari 2010

Ny klänning

En molnklänning kan gärna bli lite för söt, så jag gjorde den lite tuffare (enligt mina mått) med raglanärmar och konstraterande sömmar.


Mönster från Ottobre 6/2009, gjorde om deras pyamasklänningsmönster till ett eget. Eftersom jag använde interlock gjorde jag mönstret större, vidare och kortare. Så det var inte så mycket av orginalmönstret kvar...

LillaK gillade klänningen väldigt mycket. Hela kvällen igår mös hon omkring med den på. Idag, när jag skulle fota den ville hon gärna vara nära och genast sätta på sig klänningen direkt.


3 kommentarer:

  1. haha.. jag förstår henne, jag hade också myst järnet i en sån fin klänning :D

    kram åsa

    SvaraRadera
  2. Hejsan :) Jag var i stickbutiken igår och träffade din mamma som tipsade mig om din sida ;) Du syr jätte fina saker ! och det var roligt att titta runt på din sida :)

    SvaraRadera
  3. Hej Libe!
    Vad roligt att du var inne och tittade här. Jag var inne på din sida och kan bara säga det samma, vilka fina saker du gör.

    / Mvh Sabina Sytrassel

    SvaraRadera