tisdag 17 februari 2009

Sydde en tröja till LillaK. Mönster och tyg från Trollunge, men jag ändrade lite med vitt kantband och skippade knytbanden som kom med.



Tant Rut (LillaK's mormor) gjorde ett par benvärmare lite snabbt en edtermiddag. Hon tyckte vi hade det så kallt här hemma. Tänk om jag var lika snabb, vad mycket jag skulle kunna skapa.





I veckan fick jag en ny mobil. Är alltid lika nojjig för repor och smuts, så jag sydde mig ett litet fodral med en handledsrem.







Idag var jag och köpte mig en alldeles egen symaskin. Det blev en Singer 7422. Har bara hunnit provsy lite, men är redan mer än nöjd. Har inte sytt på en sån modern maskin någonsinn. Vilka fina sömmar den hade och vad tyst den var...
Har lånat maskiner tidigare och det har ju funkat, men dem har inte varit så bra. Ni kanske förstår vilken nybörjare jag är.
Nu ska här sys!






1 kommentar:

  1. Hej!
    Vilka fina saker du gör!!
    japp det gör det :-) och yttertyget Frankofant har finns på Åhlens :-D

    SvaraRadera