måndag 23 februari 2009

Lite mera byxor.

När LillaK var alldeles ny, var det bästa plagget en sovpåse. Det var lätt att byta blöja och hon var alltid varm. Men när jag var inne på Geckos blogg, såg jag att hon hade gjort en sparkpåse. Så jag blev jättesugen på att göra några själv. Det blev lite tyg över från velourtröjan, som fick bli sparkpåsar eller vad man nu ska kalla dem.


Påsen med brun mudd är storlek 50. Den med rosa mudd blev lite mindre, så den är nog en storlek 45. Ytte pytte.



Byxor i brunt swettistyg och rosa muddar. Ville få dem att se lite mer arbetade ut, så jag sydde en dekorsöm som en låtsas bakficka.
Trots att jag följde mönstret bra, blev dem väldigt stora. Nått för LillaK att växa i.





Här är ett par sommarbyxor i storlek 80.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar