tisdag 25 augusti 2009

Äntligen lite skapat....

Nu är sommaren och semestern över och nu finns det återigen lite tid till att skapa.
Jag har faktiskt längtat och det har nog varit lite bra. Då har jag hunnit "rita mönster" i huvdet och fått massor med härlig inspiration.


Här kommer äntligen bilder in i bloggen....


Jag hittade det här fina mönstret i Ottobres sommarnummer. Det blev en munkjacka i härlig turkos velour med röda stickningar och muddar.
Kjolen var superlätt att göra, en rektangulär tygbit lite bredare ärn barnets midjemått, en bit mudd och senvar det bara att sy ihop... Lättare kan inte finnas.
Så här fnt blev det på!
LillaK har växt till sig under sommaren, som en liten solros...
Nu när hösten gjode sig påminn här om dagen upptäckte jag att LillaK inte har några mössor som passar. Så jag fick knåpa ihop några med varierande resultat...
Den här av Kameleont tyg med äpplen och rosa trikå på insidan blev jättebra.
Jag måttade på LillaK's huvud och höftade ihop mössan, som är vändsydd.
Det ser ut som en köpemössa med mitt namnband... :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar